جبهه کتاب

مدیر جبهه کتاب در ادامه از عرضه ۱۰ برند برتر محصولات ایرانی اسلامی نظیر «روشنا»، «ایام»، «شکرستان»، «انتشارات مدرسه»، «امین»، «قاصدک»، «آزاده» و «رویش» در این کتابفروشی خبر داد.


پایگاه خبری تحلیلی فسایی: سخت می شود این روزها کیف و دفتری را پیدا کردکه منقش به شوالیه های غرب نباشد. بن تن، انگی برد، لاک پشت های نینجا، مرد عنکبوتی و… شخصیت هایی هستند که کودکانمان باآنها غریبه نیستند واین نام هاآشنای فرزندانمان شده است.

و در هرخانواده ای به راحتی می توان آنهارا در قالب های مختلف فیلم، کیف، دفتر و کتاب پیداکرد. جذابیت بصری محصولاتی که این شخصیت ها بر روی آنها نقش بسته باعث شده تا دانش آموزان در انتخاب لوزام التحریر اغلب به سمت لوازمی میل پیدا کنند که تصاویراین شخصیت ها را برروی آن می بینند.


یکی از فروشندگان لوازم التحریر به فسایی می گوید: ما هم تمایلی به عرضه این محصولات نداریم ولی چاره ای نیست. وقتی این وسایل با طرح اسلامی و ایرانی در بازار نباشد ما هم مجبوریم مدل خارجی آن را عرضه کنیم.

یکی از معلمان نیز به خبرنگار ما میگوید:" متاسفانه دانش آموزان در سنین کودکی که شخصیت شان درحال شکل گیری است با وسایل و لوزام التحریری درارتباط هستند که تجلی فرهنگ غرب است که این امرخطرات جدی را به همراه خواهد داشت."

با همه ی این تفاسیر چه بخواهیم و نخواهیم باید قبول کرد که شوالیه های غربی در مهمترین نهاد جامعه پذیری ما یعنی خانواده ها و بعد مدارس راه یافته است و این وظیفه ی همه ماست تا بتوانیم جلوی این نفوذ رابگیریم.

در همین راستا یکی از همشهریان خوش ذوق فسایی که صاحب یک کتابفروشی دست اول در میدان مصلی است اما دست به ابتکار جالبی زده به جز  لوازم التحریرهای ایرانی- اسلامی ، لوازم التحریر دیگری را عرضه نمی کند.

فیروزی مسئول این کتابفروشی به خبرنگار ما می گوید:"  یکی از نگرانی هایی که همه ساله با ورود به شهریور ماه برای خانواده های ایرانی و صاحب نظران فرهنگی تکرار می شد هجوم خاموش لوازم التحریرهای غربی و چینی بود که بر پایه برخی آمار تا 90 درصد این محصولات را شامل می شد و تا همین دو سال پیش هموطنان مجبور بودند برای فرزندان خود طرح‌هایی با انیمیشن‌های غربی تهیه و شیرین‌ترین دوران کودکی فرزندانشان را با آنها گره بزنند.

مدیر فروشگاه جبهه کتاب می افزاید:" اما طی دو سال گذشته اتفاقی رخ داد گرچه دیر، اما باید آن را به فال نیک گرفت. با حرکت های جهادی و انقلابی برخی هموطنان متعهد، قدری انحصار این هجوم یک طرفه علیه فرزندان و آینده سازان شکسته شد و این عده توانستند با تولید محصولات داخلی و برندسازی از نگرانی ها بکاهند. طرح‌های جدید، منطبق با معیارهای ایرانی و اسلامی هستند و نظر بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کردند."

او می افزاید:" برندهای شکرستان و شخصیت های مجموعه کلاه قرمزی ( که سال پیش نیز موفقیت چشمگیری داشت)و مجموعه پایتخت توانسته اند به پشتوانه پیش زمینه ذهنی که در مخاطب از سریال های تلویزیونی دارد بیشتر از دیگران موفق باشند."

مدیر جبهه کتاب در ادامه از عرضه ۱۰ برند برتر محصولات ایرانی _ اسلامی نظیر «روشنا»، «ایام»، «شکرستان»، «انتشارات مدرسه»، «امین»، «قاصدک»، «آزاده» و «رویش» در این کتاتبفروشی خبر داد.
یکی از مادرانی که مشغول خرید برای فرزندش است می گوید: «طرح‌های «تحریر ایرانی» با اکثر طرح‌های کنونی لوازم‌التحریر فروشی‌های سطح شهر تفاوت‌های چندانی دارد اتفاقاً بهتر هم هستند چراکه این تصاویر می‌توانند روح اسطوره‌های ایرانی را در بچه‌ها زنده کنند و آنها را با فرهنگ غنی ایرانی آشنا سازند. بیشتر دفاتری که برای فرزند ۶ ساله‌ام که تازه امسال به پیش دبستانی می‌رود، خریداری کرده‌ام، تصاویری از اسطوره‌های ایرانی و شهدا است".


این مساله با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی ما را بر آن داشت تا با توجه به دغدغه رهبری در تولید محصولات فرهنگی ایرانی و اهمیت آن سبک زندگی و تمدن سازی، به مجموعه بیانات کلی ایشان در زمینه تولید داخلی و حمایت مردمی از آن نگاهی گذرا اندازیم:
 
تکیه بر تولید داخل رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی
در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است، بر استحکام بنیه‌ی درونیِ اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است؛ رونق اقتصادی با تولید حاصل میشود، با فعّال کردن ظرفیّتهای درونی کشور حاصل میشود، نه با چیز دیگر.
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ بیانات در دیدار مسئولان نظام
 
تولید داخل باید رونق بگیرد
تولید داخلی اگر بخواهد رونق پیدا بکند یقیناً باید، هم به آن کمک تزریق بشود، هم از چیزهایی که مانع رشد آن است جلوگیری بشود، هم برای محصولات، بازار به‌وجود بیاید، هم واردات محصولات مشابه به یک نحوی کنترل بشود - کلمه‌ی ممنوع را به کار نمی برم - و با محاسبه مورد مراقبت دقیق قرار بگیرد، هم در قراردادهای خارجی‌ای که این مجموعه و امثال این مجموعه دارند، دولت کمک بکند. اقتصاد ما درون‌زا و برون‌گرا است؛ ما از درون باید رشد کنیم و بجوشیم و افزایش پیدا کنیم، امّا بایستی نگاه به بیرون داشته باشیم؛ بازارهای جهانی متعلّق به ماست، باید بتوانیم با همّت خود و با ابتکار خود، در این بازارها حضور پیدا کنیم و این حضور بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست.
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ بیانات در دیدار کارگران در گروه صنعتى مپنا
 
تولید ملّی، حلقه‌ی اساسی پیشرفت اقتصاد
مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. تولید ملّی، اساس و حلقه‌ی اساسی پیشرفت اقتصاد است. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. چه‌جوری؟ یک جا که قانون لازم دارد، حمایت قانونی کنند؛ یک جا که حمایت قضائی لازم است، انجام بگیرد؛ یک جا که حمایت اجرایی لازم است، باید تشویق کنند و کارهایی بکنند؛ باید این کارها انجام بگیرد. تولید ملّی باید رونق پیدا کند.
دوّم، صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، آنها هم بایستی به تولید ملّی اهمّیّت بدهند؛ به چه معنا؟ به این معنا که بهره‌وری را افزایش بدهند. بهره‌وری، یعنی از امکاناتی که وجود دارد حدّاکثر استفاده‌ی بهینه بشود؛ کارگر که کار میکند، کار را با دقّت انجام بدهد؛ رحم الله امرء عمل عملاً فأتقنه، این معنای بهره‌وری است.
سوّم، صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر.
۱۳۹۳/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی
 
علم و تولید داخلی دو بال پرواز
وقتی یک ملّتی با محاسبه‌ی درست، با پیداکردن نقطه‌ی صحیح کار، کار را پیش میبرد، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید. ما گفته‌ایم «ساخت درونی نظام» باید استحکام پیدا کند؛ ما گفته‌ایم «علم» بایستی رشد پیدا کند؛ ما گفته‌ایم «تولید داخلی» بایستی اساس کار باشد؛ ما گفته‌ایم «نگاه خوشبینانه به استعداد بومی کشور» بایستی جدّی باشد، استعدادها پرورش پیدا کند؛ اینها پایه‌های اصلی کار است. وقتی کشوری با تکیه‌ی به استعدادهای درونی، با تکیه‌ی به ابتکار نیروی انسانی خود، با تکیه‌ی به علم و دانش خود، با تکیه‌ی به ایمان خود و با اتّحاد حرکت میکند، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">