جبهه کتاب

" کتاب احمد" بخشی از برنامه ی بلندمدت جبهه کتاب است که طی آن قرار است - ان شاالله - شخصیت های مغفول مانده ی انقلاب اسلامی با اولویت استان فارس معرفی شوند. همزمان با سالروز وفات سید احمد خمینی (ره) کتاب " احمد" برشی از زندگی و زمانه سید احمد آقا خمینی از سوی جبهه کتاب منتشر شد.

قرار است با حضور جمعی از میهمانان و فعالان فرهنگی، مراسم رونمایی از کتاب "احمد" را برگزار کنیم.
اهالی جبهه کتاب، فضا را با عکس هایی از امام (ره)، حاج احمد خمینی و پوستر مراسم، آرایش داده اند. کمی بعدتر تصاویر شهیدان سلحشور، شرفی و محمدی زاده را هم به دکور برنامه اضافه می کنند و جمع مان جمع می شود.

برنامه با کمی تاخیر راس ساعت ۱۹:۴۲ آغاز شد. قاری با تبریک میلاد حضرت زینب (س) قرائت قرآن را آغاز می کند. بعد از او مجری برنامه میکروفون را در دست می گیرد و با خوش آمد گویی و اعلام برنامه ها میهمانان را به تماشای کلیپی از صحنه های زندگی سید احمد خمینی دعوت می‌کند.

بعد از پخش کلیپ فضا آماده شده است تا حسین فیروزی، مسئول جبهه کتاب، شروع به صحبت کند. وی هدف از این گردهمآیی را تجدید عهد با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کند و امیدوار است چاپ کتاب "احمد" فتح‌بابی باشد برای آشنایی با سایر شخصیت‌های مغفول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.


فیروزی، نوید چاپ کتاب‌های بعدی را هم می‌دهد و از تلاش برای آماده‌سازی کتاب "شهید مصطفی خمینی" سخن می‌گوید. در آخر از همکاری موسسه‌ی فرهنگی شهید احمد کاظمی نجف‌آباد و علی اصغر بنده خدا، نویسنده کتاب برای آماده سازی کتاب "احمد" تشکر می‌کند و میهمانان مراسم را به جایگاه دعوت می‌نماید.

خانم محمدی‌زاده، که سال‌ها در کسوت خواهر، مادر و همسر شهید حاضر شده است، با بیانی شیوا صحبت خود را با آرزوی قدم برداشتن در مسیر شهدا آغاز می‌کند و ضمن تشکر از این تلاش فرهنگی زنده نگه داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌داند. وی معتقد است همه‌ی شهدا سنخیتی با ائمه‌ی معصومین(علیهم السلام) دارند و واقعا هم‌خون شهدای کربلا هستند. پس از آن از مهرماه ۵۹ و ایام شهادت همسرشان، شهید خانلری، خاطراتی را تعریف می‌کنند و برنامه را با نقل قول‌هایی از پدر و برادر شهیدشان پیش می‌برند.


نوبت به خانم شرفی، خواهر شهید جلیل شرفی می‌رسد: "شهید جلیل، در دوره‌ی انقلاب دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود و مسئول خوابگاه دانشجویی. خصوصیاتی در ایشان دیدم که بعدها هیچ جا پیدا نکردم. او پیرو مطلق امام (ره) بود و سرشار از تواضع و ادب مخصوصا در مقابله با کوچکترها. هرگز ندیدم برای اثبات حرف‌هایش قسم بخورد. نمازهای اول وقتش را طوری به جا می‌آورد که انگار روح از بدنش جدا شده است."
کتاب‌ها روی میز جلوی میهمانان چیده شده‌اند و بیشتر از ما مشتاق رونمایی هستند. همین بهانه‌ای می شود تا مجری با خواندن جمله‌ای از شهید شرفی برنامه را پیش ببرد و آیین رونمایی را آغاز کند:" مفاهیم دنیوی از وصف شهیدان خارج است."


رونمایی از کتاب "احمد" با دعوت از آقایان رحمانی، فیروزی، رحیم زادگان، بنده خدا و خانم‌ها شرفی و محمدی زاده انجام می‌شود.

بعد از رونمایی از کتاب، علی اصغر بنده خدا، نویسنده کتاب، از تلاش یک ساله برای تالیف این کتاب سخن می‌گوید. در نگارش کتاب از ۳۰ منبع و محصولات موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) کمک گرفته و حاضران را تشویق به شروع این قبیل فعالیت‌های فرهنگی می‌کند و معتقد است: "دوره‌ی شعار گذشته و ما باید وارد عمل بشویم." در پایان نیز از صبوری و همکاری خانواده‌ی خود برای تالیف این کتاب تشکر می‌کند.

اهالی جبهه کتاب برای تقدیر از خانم‌ها شرفی و محمدی‌زاده هدایایی تدارک دیده‌اند که توسط آقایان بنده خدا و رحیم زادگان (مشاور امام جمعه فسا) به آن‌ها تقدیم می‌شود.

دوربین‌ها در تب و تاب عکس‌برداری و ثبت این لحظاتند و مراسم با پذیرایی و هیاهوی با نشاط حاضرین، برای تهیه‌ی کتاب به لحظات آخر خود نزدیک می‌شود.


کتاب صدوبیست صفحه‌ای "احمد" برشی‌ست از زندگی و زمانه‌ی سید احمد خمینی که هم اکنون در جبهه کتاب آماده‌ی عرضه به دوست‌داران و علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی می‌باشد.

مجری برنامه، سید یاسر رضوی

مجری برنامه، سید یاسر رضوی
مدیر جبهه کتاب، محمد حسین فیروزی
خاطره گویی از شهیدان محمدی زاده و شرفی
خاطره گویی از شهیدان محمدی زاده و شرفی
رونمایی از کتاب " احمد" توسط خانواده شهیدان محمدی زاده و شرفی
رونمایی از کتاب " احمد" توسط خانواده شهیدان محمدی زاده و شرفی
اهدای هدیه یادبود به خانواده شهیدان محمدی زاده و شرفی
علی اصغر بنده خدا
امضای کتاب "احمد" از سوی نویسنده
امضای کتاب "احمد" از سوی نویسنده
عکس یادگاری آیین رونمایی کتاب "احمد" در فروشگاه جبهه کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">