جبهه کتاب

نامیرا

نامیرا فراتر از یک رمان در دل بیان مکالمات و توصیف رویدادها به آموزش مبانی مهم دینداری و ولایتمداری می‌پردازد و از کوچکترین رخدادهای داستان برای اینکار کمک می‌گیرد.

گر فقدان بصیرت و فهم صحیح ایمان مردمان را ربود و آنها را از یاری امام به حقشان بازداشت و به تکلیف خود عمل نکردند وجود این دو برای عده ای سربلندی از آزمون بزرگ الهی به همره داشت تا نامشان برای همیشه تاریخ جاودان شود.

نامیرا توصیف این بصیرت‌ها و بی‌بصیرتی‌ها است و نویسنده به خوبی توانسته است از عهده نشان دادن زوایای آن برآید. چنانچه نام شخصیت‌ها را پیش از این نشناسید تا آخر داستان نخواهید توانست عکس‌العمل و رفتار آنها را پیش‌بینی کنید، همین مطلب از نکات مثبت این کتاب است که آن را از روایت‌های مشابه و نقل‌های این‌چنینی متمایز می‌سازد.

دیالوگ‌ها کاملا حساب شده و دقیق تنظیم شده است و همین نکته سبب شده خواننده به خوبی علت حیرت و سرگردانی شخصیت‌های اصلی و مردمان عادی را درک کند. شاید برای مردمان امروز سرزنش کوفیان و خیانت آنها آسان باشد ولی درک درست آن وقایع نیازمند آشنایی با ظرافت رویدادهای آن زمان است که چگونه صنه گردانان حکومت غاصبانه یزید به فریب و خدعه و نیرنگ از نقاط ضعف و طمع دیگران سواستفاده کرده و موقعیت را به نفع خود تغییر دادند.

نامیرا فراتر از یک رمان در دل بیان مکالمات و توصیف رویدادها به آموزش مبانی مهم دینداری و ولایتمداری می‌پردازد و از کوچکترین رخدادهای داستان برای اینکار کمک می‌گیرد.

نویسنده داستان با اشراف کامل به وقایع تاریخی قیام سیدالشهدا پیوند میان اجزای داستان را فراهم کرده است و از وصف دوباره رویدادهایی که تقریبا همگان آنرا شنیده‌اند خودداری کرده و به اشاره‌ای کوتاه و بیان نکته اصلی‌اش از آن گذشته است. به این ترتیب خواننده انگار واقعه کربلا را از زاویه دیگر و با دوربین دیگری می‌بیند.

از دیگر نکات مهم این روایتگری اشاره به نقش مهم زنان در افزایش بصیرت اطرافیانشان است، مطلبی که در جای جای قیام امام به چشم می‌خورد و کمتر به آن پرداخته می‌شود. بیان نقش بی‌بدیل زنان در روشنگری و انتخاب راه صحیح و پیشی گرفتن آنها از مردانی که در متن حوادث و رویدادها و برخوردها حضور دارند درس مهمی است برای همه از جمله خود بانوان تا به جایگاه حیاتی و مهم خود واقف شوند.

قیام عاشورا و بالتبع روایت ناب و جذاب نامیرا از آن واقعه مملو از این درس‌هاست. نامیرا می‌آموزد بصیر بودن به فهیم بودن و شناخت صحیح از دین و امام وابسته است و در نهایت کسانی که منافع شخصیشان را بر دین خدا اولویت می‌دهند بازنده اصلی این ماجرا هستند.

بازنشر از متن

این اثر فاخر را می توانید از فروشگاه جبهه کتاب واقع در ضلع غربی میدان مصلی تهیه کنید.

نظرات  (۱)

سلام
سایت خوبی دارید
فقط ای کاش عناوین کتابهای موجود در فروشگاه رو داخل سایت داشتید
مثلا اگر من کتابی رو لازم دارم از همین سایت مطمئن بشم که ایا در جبهه کتاب هست یا نه؟
به نظرم قسمت آرشیو کتابهای فروشگاه رو اینجا وارد کنید
در مرحله اول همین که نام کتاب و نویسند و انتشارات ثبت بشه خوبه , بعدا میشه عکس و توضیحات اضافه کرد ، حتی خرید اینترنتی هم میشه قرار داد (حداقل در خود شهر)
منتهی همین که کتابهای موجود رو اینجا وارد کنید ، کار بزرگی کردید
مثلا مشخص میشه از فلان نویسنده چه کتابهایی دارید
و در گذر زمان هم لیست رو آپدیت میکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">