جبهه کتاب

مسابقه بزرگ کتابخوانی «ضیافت الله» با محوریت کتاب «آداب بندگی» مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب با موضوع آداب روزه داران درماه مبارک رمضان به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا و معاونت فرهنگی شهرداری فسا و با همکاری جبهه کتاب در حال برگزاری می باشد.

این مسابقه با هدف افزایش معنویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان و با جوایز ارزنده ۵۰ کارت هدیه ۵۰۰۰۰۰ ریالی برگزار می شود.


علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب و شرکت در مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری فسا، کتابخانه های عمومی شهرستان، کتابفروشی جبهه کتاب واقع در ضلع غربی میدان مصلی مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است به همراه کتاب مسابقه، نرم افزار«ماه خدا» ویژه ماه مبارک رمضان، به مخاطبین مسابقه اهدا می گردد.

کتاب "آداب بندگی" گزیده‌ای از بیانات، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است که در ماه‌های رمضان در طول ۲۲ سال گذشته از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۰ رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ارائه فرموده اند.

در این کتاب؛ به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان پرداخته شده است ، آداب روزه داری ، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه - از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن- مواری است که به آن به تفصیل پرداخته شده است .

یکی از وجوه چشمگیر بیانات رهبر معظم انقلاب در طول ۲۲ سال گذشته پیوستگی و انسجام مطالب در موضوعات مختلف است. البتّه با این ویژگی که حتّی اگر موضوعی واحد چند بار، آن هم در طول سال‌های مختلف، مورد تأکید قرار گرفته باشد، هربار یا از زاویه‌ای جدید به موضوع نگریسته‌اند یا نکته‌ای جدید به ابعاد موضوع یا تحلیل آن افزوده‌اند. نمونه‌ی جالب این نکته را می‌توان در مورد موضوع تقوا یا استغفار که ترجیع‌بند مهمّ این کتاب است، به وضوح دید. ضمن اینکه ماه مبارک رمضان به‌عنوان بهار قرآن معرفی شده است.

توجه به جنبه‌های اجتماعی توصیه‌های دینی، از دیگر مشخّصات بیانات معظم له درباره‌ ی ماه مبارک رمضان و آداب روزه‌داری است، در مجموعه‌ این بیانات به معروف‌هایی همچون اطّلاع از وضع محرومان، رسیدگی به مستضعفان، محبّت به ایتام، و دستگیری از ضعفا، و از منکرهایی چون اسراف، تبذیر، تفرقه، و امثال آن نهی می‌شود و بدین ترتیب توصیه به کسب فضایل و پرهیز از رذائل اخلاقی از محدوده‌ شخصی و فردی خارج شده و به مشخّصاتی برای جامعه‌ مطلوب اسلامی تبدیل می‌شود.

در مجموع کتاب حاضر شامل مجموعه دیدگاه های مقام معظم رهبری در رابطه با روزه داری در ماه مبارک رمضان است که در شش فصل تنظیم شده است. در این کتاب تلاش شده است تا ابعاد دینی، معرفتی و اخلاقی روزه داری درماه مبارک رمضان با تاکید بر بیانات رهبر معظم تبیین گردد. امید است مورد توجه مخاطبان محترم قرار گیرد.

نظرات  (۱)

۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۸ تا اینجا خواندم...
سلام

یاعلی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">