جبهه کتاب

تشکل دهه پیشرفت

کتاب"تشکل دهه پیشرفت" با بررسی ضرورت های دهه عدالت و پیشرفت، به‌ضرورت تداوم آرمان‌گرایی و تعمیق حرکت های دانشجویی به عنوان پیشران جامعه تأکید کرده و به تبیین ابعاد نظری و عملی چگونگی حضور فکری و فیزیکی آن ها در مسائل عینی کشور می پردازد. کتاب علاوه بر گشودن عرصه‌های جدید آرمان‌گرایی برای دانشجویان، فعالیت دانشجویی را به مسائل عینی زندگی مردم و پیشرفت کشور گره می‌زند.

به گزارش تریبون مستضعفین «تشکل دهه پیشرفت»، شیوه نامه حضور فکری و مطالباتی مجموعه های دانشجویی در مسائل کشور، اثری از محمدصادق شهبازی است که نشر معارف در اردیبهشت ماه راهی بازار نشر کرده است.

دهه پیشرفت

 

این کتاب با بررسی ضرورت های دهه عدالت و پیشرفت، به‌ضرورت تداوم آرمان‌گرایی و تعمیق حرکت های دانشجویی به عنوان پیشران جامعه تأکید کرده و به تبیین ابعاد نظری و عملی چگونگی حضور فکری و فیزیکی آن ها در مسائل عینی کشور می پردازد. کتاب علاوه بر گشودن عرصه‌های جدید آرمان‌گرایی برای دانشجویان، فعالیت دانشجویی را به مسائل عینی زندگی مردم و پیشرفت کشور گره می‌زند.

​کتاب در بخش اول به الزامات دهه پیشرفت و عدالت و جنبش دانشجویی ویژه آن می‌پردازد و در بخش دوم به بررسی وضع موجود و مشکلات و آسیب های کارهای دانشجویی به ویژه در حوزه علمی و تخصصی همت می گمارد.
فصل سوم تحت عنوان «چه باید کرد؟»​ بر بایدها و نبایدهای عملی نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور، تمرکز کرده و به تببین جایگاه گفتمان سازانه و مطالبه گرانه جنبش دانشجویی پرداخته است.
فصل چهارم گام های عملیاتی را از مسئله یابی و اولویت گذاری، تا نحوه نقش آفرینی و استفاده از ابزارهای خاص محیط دانشجویی و در نهایت ملاحظات عملی و شبهه های مربوط به این مسئله را تبیین کرده است.
فصل پنجم نیز به عنوان یکی از وجوه ممیزه کتاب به بررسی تجربیات موفق در فرآیند یا نتیجه در نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور در طول دهه پیش پرداخته است، که در حوزه های مختلف سیاست خارجی، حقوقی، اقتصادی، کشاورزی، نظام سلامت، صنعتی و…. با ذکر مثال های عینی الگوی عملی را برای علاقه مندان روشن ساخته است.
این کتاب که در ۱۲۴ صفحه و در قطع جیبی تهیه شده است، از مبانی تا ملاحظات عملی و ارائه الگو را نه تنها برای تشکل های دانشجویی که برای سایر مجموعه های مردمی و نخبگانی که در سطح ملی یا منطقه ای سودای نقش آفرینی در مسائل کشور را دارند، چارچوبی دقیق و عملیاتی را فراهم کرده است.
این کتاب را با قیمت ۳۲۰۰ تومان می توان از فروشگاه جبهه کتاب واقع در ضلع غربی میدان مصلی تهیه کرد.
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۰
مدیر فروشگاه

بسته پیشنهادی کتاب

نظرات  (۱)

" صراط " می گوید :
برای رسیدن به عبودیت نخست باید سر در لاک خود فرو برد و خلوت گزید و طرحی برای ساختن ساختمان آینده رقم زد. اما ماندن در خلوت تا پایان, پاسخگوی روح پرسشگر آدمی نخواهد بود.

*هیئت مجازی کتاب...

http://heyateketab.blog.ir/post/90

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.