جبهه کتاب

آرامش در زندگی مشترک از مطالبات و خواسته‌های همه خانواده‌ها است و بسیاری از جوانان به امید رسیدن به آرامش تن به ازدواج می‌دهند اما این امر همانند بسیاری از امور دیگر نیازمند آگاهی و مهارت‌های لازم است.

مجموعه پنج جلدی تا ساحل آرامش به قلم حجت الاسلام محسن عباسی ولدی با تکیه بر معارف دینی نظام و قوانین حاکم بر یک زندگی مشترک موفق تبیین و با ارایه گام‌های موفقیت مخاطبان خود را در فراز و نشیب‌های زندگی یاری می‌کند.

 

آرامش در زندگی مشترک از مطالبات و خواسته‌های همه خانواده‌ها است و بسیاری از جوانان به امید رسیدن به آرامش تن به ازدواج می‌دهند اما این امر همانند بسیاری از امور دیگر نیازمند آگاهی و مهارت‌های لازم است.

مجموعه راه زندگی متشکل از سه بسته نیمه دیگرم با موضوع مهارت‌های انتخاب همسر، تا ساحل آرامش با موضوع گام‌های موفقیت در زندگی مشترک و من دیگر ما با موضوع مهارت‌های تربیت فرزند در دنیای امروز از سوی انتشارات جامعه الزهراء(س) با همکاری رادیو معارف به بازار کتاب عرضه شده است که می‌تواند راه‌گشای خانواده‌ها باشد که البته در این نوشتار تا ساحل آرامش معرفی می‌گردد.

مجموعه پنج جلدی تا ساحل آرامش به قلم حجت الاسلام محسن عباسی ولدی با تکیه بر معارف دینی نظام و قوانین حاکم بر یک زندگی مشترک موفق تبیین و با ارایه گام‌های موفقیت مخاطبان خود را در فراز و نشیب‌های زندگی یاری می‌کند.

نویسنده در ابتدا به جهت ایجاد انگیزه برای عمل کردن به گام‌های موفقیت با عنوان پیش‌گام اهمیت فراگیری قواعد مشترک زندگی مشترک را بیان می‌کند.

حجت الاسلام عباسی برای مطالعه این کتاب دو توصیه مهم دارد اول آنکه قاعده‌ها در این مجموعه با نثری روان و همه فهم در متن و شواهد دینی در پاورقی ذکر شده است بنابراین خوانندگان با پاورقی این کتاب را مطالعه کنند و همچنین برخی گام‌های ساده را باور داشته باشند و سرسری رد نکنند.

سه جلد اول این مجموعه 28 گام موفقیت را بیان می‌کند که هدف زندگی را فراموش نکنیم، قرار دادن یک معیار ثابت در زندگی، انتقاد پذیری، محبت، خوش خلقی محور زندگی، صداقت، درک متقابل، نظافت و آراستگی، برنامه ریزی، تامین فضایی شاد در خانواده، ممنوعیت سرزنش، ایجاد فرهنگ گفت‌وگو، مدارا و رفق و مشاوره از جمله گام‌های موفقیت است.

نویسنده در ذیل هر گامی نکات و مباحث نظری و کاربردی را مطرح می‌کند تا مخاطب با ابعاد مختلف گام‌های موفقیت آشنا شود و به راحتی بتواند در زندگی مشترک خود جامعه عمل بپوشاند.

 چگونه متوجه شویم خانواده موفقی داریم؟ راه‌های درک متقابل در زندگی مشترک چیست؟ زن و شوهر باید چگونه همدیگر را صدا بزنند؟ آثار دروغ در زندگی چیست؟  چگونه با عصبانیت مبارزه کنیم؟ با چه شیوه‌هایی به همسر خود ابراز محبت کنیم؟ چگونه روحیات و حساسیت‌های فرد مقابل خود را بشناسیم؟ به چه صورت از همسرم انتقاد کنم؟ مصادیق معنویت در زندگی چیست؟ نحوه صحیح عتاب همسر چگونه است؟ قوانین گفت‌وگو بین زن و شوهر چیست؟ در چه موضوعاتی باید با یکدیگر در زندگی مشترک گفت‌وگو داشته باشیم؟ چگونه روحیه گذشت را در زندگی خود ایجاد کنیم؟ تا چه حدی باید گذشت در زندگی باشد؟ پیش چه افرادی برای مشاوره برویم؟ از پرسش‌هایی است که خانواده می‌توانند با مطالعه سه جلد اول این کتاب پاسخ این سؤالات را دریافت کنند.

اقتصاد، رفت‌وآمد، شوخی، اولویت‌بندی، تلویزیون، نماز، رفاقت، راه‌های تفهیم درک متقابل، تعریف کردن از کار همسر، استقبال و بدرقه، شیوه درخواست‌ها، عبرت‌گیری، ایمان، دور اندیشی، پرهیز از تجسس، نشانه اخلاق خوش، درمان سوء ظن، تغذیه و پرهیز از جدال و محاکمه از دیگر مباحث سه جلد اول کتاب است.

در گام سیزدهم آمده است:« احترام به شخصیت همسر باید ناموس زندگی مشترک باشد، به هیچ وجه و به هیج بهانه‌ای نباید به همسر بی احترامی کرد حتی در اختلافات و اوج عصبانیت.

بی احترامی به دیگران، خود نشانه پستی روح انسان است. اگر کسی که به او بی احترامی می‌شود از مؤمنان باشد، زشتی این عمل بیش‌تر می‌شود تا جایی که چنین عملی در اندازه جنگ با خداوند دانسته شده است. احترام فقط وظیه زن نیست؛ مرد هم باید به همسرش احترام بگذارد.احترام، کوچک و بزرگ هم ندارد همه اعضای خانواده باید به یکدیگر احترام بگذارند. مطمین باشید کسی نمی‌تواند همسری را که موجب خرد شدن شخصیت او شده، به راحتی دوست بدارد و ناسازگاری‌های او را تحمل کند....»

مخاطب این مجموعه بعد از مطالعه و آگاهی از  قواعد کلی زندگی نیازمند است که به صورت کارگاهی این قدرت را پیدا کند تا در شرایط گوناگون بتواند این قواعد را در زندگی اجرایی کند، بنابراین جلد چهارم و پنجم این مجموعه به صورت پرسش و پاسخ درصدد آشنایی نحوه اجرای این قواعد در زندگی است. 

پرسش‌های این دو جلد برگرفته از سؤالات مردم در برنامه رایو معارف است نویسنده حداقل بیش از پنجاه پرسش عمومی و کاربردی را مطرح و پاسخ داده‌اند که مطالعه آن برای موفقیت در زندگی مشترک امری لازم  و مفید خواهد بود.

حدود محبت زن و شوهر در مقابل بچه‌ها، طرز رفتار با شوهر بد اخلاق، احساس عدم کفویت در دوران عقد، قهر کردن فراوان همسر، شوهر خسته و کم حرف، شکاکیت همسر، تاثیر دوست ناباب بر همسرم، عدم فراموشی اشتباهات سال اول همسر، احساس بطالت زن به جهت شاغل نبودن،‌هدف از بچه‌دار شدن، راه‌کارهای ایجاد محبت در خانه، آرایش نکردن زن در منزل و میزان اعتماد به کتاب‌های تربیتی موجود در بازار از جمله مباحث و موضوعاتی است که در این بخش وجود دارد.

چهار سال است ازدواج کردیم. همسرم در ابراز محبت ضعیف است. مرا دوست دارد اما ابراز نمی‌کند؛ البته گاهی که به او تذکر می‌دهم ابراز می‌‌کند اما دوباره فراموش می‌کند.حالا هم که بچه‌دار شده‌ایم، می‌گوید نباید در مقابل بچه ابراز محبت کرد چرا که از نظر تربیتی اثر منفی دارد می‌خواستم بدانم حدود محبت کردن زن و شوهر در مقابل بچه‌ها چه اندازه باید باشد؟

سی سال است که ازدواج کرده‌ام به غیر از چهار و پنج سال اول دیگر همسرم خودش را برای من آرایش نکرده است. الان بیست‌وپنج سال است که هیچ‌گونه آرایشی از همسرم ندیده‌ام. هر موقع هم که به ایشان ابراز تمایل می‌کنم، ...خلاصه به عناوین مختلف از امر زناشویی طفره می‌رود. به قدری اعصابم خرده شده که قصد خودکشی دارم. اسلام این همه سفارش می‌کند زنان برای همسرانشان آرایش کنند؛ اما همسر ما...خواهش می‌کنم در این برنامه مساله ما را طرح کنید شاید همسر من بشنود و به زندگی خودش توجه پیدا کند.

شوهرم اخلاق تندی دارد؛ اما اگر ما با او به خوبی برخورد کنیم او هم خوش اخلاق رفتار می‌کند. من همیشه کوتاه می‌آیم چون دوست ندارم در خانه دعوا بشود اما پسرم می‌گوید نباید این قدر کوتاه بیایی؛ چرا که خودتان را خرد می‌کنید. کار من درست است یا حرف پسرم؟

نمونه‌هایی از سؤالات و مباحثی است که مردم مطرح کرده‌اند و نویسنده با تکیه بر مبانی دینی به صورت کاربردی پاسخ داده‌اند.

جلد و صفحه‌آرایی زیبا، متنی روان و کاربردی و پرهیز از حاشیه، موضوع بندی مناسب، بیان زندگی بزرگان از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است.

در پایان باید گفت که تا «من» هستی و تنها به فکر خویش بی قراری و دل پریش.

«او» که برایت همسری از جنس خودت آفرید، وجود طوفان زده‌ات در ساحل «ما» شدن آرمید، لیک این آرامش پایان راه نیست.«ما» نقطه پرواز تو برای رسیدن به«او» است. مقصد، تنها یک خانه است، خانه دوست.

 

 مجموعه پنج جلدی تا ساحل آرامش؛  را می توانید از فروشگاه جبهه کتاب واقع در ضلع غربی میدان مصلی تهیه نمایید

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۲
مدیر فروشگاه

بسته پیشنهادی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">