جبهه کتاب

جلد نخست کتاب «فسا در آینه مطبوعات» که اخبار، گزارش ها و مقالات منتشر شده نیم قرن اخیر شهرستان فسا در روزنامه کیهان و نشریات محلی را شامل می شود رونمایی شد و با اهدای لوح، تندیس و هدایایی از این خبرنگار پیشکسوت و مردمی قدر دانی شد.

از خبرنگار پیشکسوت کیهان در فسا در آیین رونمایی از کتابش، تجلیل شد.


» استاد حسن کهنسال پیش نگار مطبوعات فسا

آیین رونمایی از کتاب «فسا در آینه مطبوعات» و پاسداشت چهار دهه فعالیت خبری پیش نگار مطبوعات فسا و مسوول دفتر نمایندگی روزنامه کیهان در این شهرستان به همت و اهتمام اداره کتابخانه های عمومی فسا در مکان فروشگاه جبهه کتاب با حضور فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران، نویسندگان، اهالی مطبوعات و رسانه های محلی و فعالان فرهنگی فسا برگزار شد.



در ابتدای این مراسم که با استقبال خوب فرهنگ دوستان فسایی تا پاسی از شب ادامه داشت، میلاد کریمی (مدرس و پژوهشگر روزنامه نگاری) در سخنانی به معرفی کتاب «فسا در آینه مطبوعات» و بررسی وضعیت رسانه در فسا پرداخت و تصریح کرد: « کتاب قابل اعتماد «فسا در آینه مطبوعات» که بخش عمده ای از وقایع تأثیرگذار تاریخ فسا را از سال ۱۳۵۳ جا خوش خبرهایش کرده است، به یقین می تواند محل رجوع کسانی قرار گیرد که نقبی به گذشته رویدادهای این دیار را خواهانند. مرور مستند گذشته ها از پسِ کتابی که حاصل عمرِ نیک اندیشی صاحب قلم می باشد، اندک غنیمتی است که علاوه بر ارزش پژوهشی و تاریخ نگارانه، لحظات خسته و بی رمق ما را رنگی دیگر می بخشد. در واقع استاد به قدر وسع خویش- که البته کم هم نیست – چراغی بر تاریخ این دیار انداخته و مراد حاصل کرده است.»

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از وضعیت توزیع روزنامه های سراسری در فسا افزود: «متأسفانه در حال حاضر، روزنامه های سراسری از جمله کیهان در شهر ما «دیروزنامه»اند! و تاریخ مصرف گذشته به فسا می رسند.» +


» علیرضا انصاری فرماندار فسا

سخنران بعدی مراسم، انصاری، فرماندار شهرستان بود که ضمن تبریک ایام ماه رجب و ولادت اولین اختر آسمان ولایت و امامت با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اهالی مطبوعات گفت: «استاد کهنسال را بی شک چهره ماندگار فسا باید نامید. ایشان مصداق شعر زیبای «نام نیکو گر بماند ز آدمی/ به کز او ماند سرای زرنگار» هستند و زحماتشان در معرفی شهرستان فسا به سایر نقاط ایران اسلامی ستودنی است.»

فرماندار فسا در ادامه با قدردانی از تلاش های موثر روزنامه کیهان در انتشار رویدادهای خبری این شهرستان به نقش تأثیرگذار مطبوعات اشاره کرد و گفت: «آنچه امروز در دهکده جهانی به جد به آن نیازمندیم اطلاع رسانی دقیق، سریع، منصفانه و واقع بینانه در راستای افزایش سطح آگاهی مردم است. مطبوعات نقش تاثیرگذاری در این راستا دارند وهر قدر میزان آگاهی افراد بیشتر باشد جامعه سعادتمندتراست.» وی در خاتمه خواستار تجلیل دیگری از استاد حسن کهنسال در جلسه شورای اداری شهرستان شد. 


» رونمایی از کتاب "فسا در آینه مطبوعات"

در ادامه این مراسم، نماینده و خبرنگار کیهان در فسا ضمن تشکر از برگزارکنندگان این آیین فرهنگی به بیان خاطراتی از ۴ دهه فعالیت روزنامه نگاری اش پرداخت و هدف از انتشار این کتاب که آماده سازی اش ۵ سال زمان برده است را آشنایی مردم و به خصوص نسل جوان با شهری که در آن زندگی می کنند از طریق مرور خبرهای تلخ و شیرینی که حالا خاطره شده اند دانست. سپس از جلد نخست کتاب «فسا در آینه مطبوعات» که اخبار، گزارش ها و مقالات منتشر شده نیم قرن اخیر شهرستان فسا در روزنامه کیهان و نشریات محلی را شامل می شود رونمایی شد و با اهدای لوح، تندیس و هدایایی از این خبرنگار پیشکسوت و مردمی قدر دانی شد. 



استاد حسن کهنسال که هم اکنون ۷۷ سال دارد از فرهنگیان فرهیخته شهرستان فسا می باشد که علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، از خرداد ۱۳۵۳ تا کنون به عنوان خبرنگار و مسوول دفتر نمایندگی روزنامه کیهان در شهرستان فسا مشغول خدمت می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">