جبهه کتاب

جبهه کتاب با همکاری چاپخانه باران طرح جامع معرفی ماهانه کتاب ماه را اجرا می کند. شانزدهمین کتاب ماه "حق السکوت" مجموعه غزل محمد مهدی سیار شاعر جوان و متعهد اهل فسا است.

به گفته فیروزی، مسئول جبهه کتاب، "حق السکوت" دومین اثر آقای سیار می باشد که در سال گذشته به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. پیش از این آثار سیار از جشنوارهای مختلف جایزه گرفته بود و با انتخاب شدن حق السکوت به عنوان کتاب سال اهمیت آن بیشتر شد.

وی در ادامه افزود بی توجهی مسئولین فرهنگی شهر به این اتفاق ارزشمند (انتخاب حق السکوت به عنوان کتاب سال) در سال گذشته علت اصلی انتخاب جبهه کتاب به عنوان شانزدهمین کتاب ماه می باشد.

فیروزی درباره برخورد مسئولین با این مسئله گفت: مسئولین شهرستان برای برگزاری به اصطلاح جشن های میدان غدیر، تئاتر نماها و کنسرت ها و...، تمام تلاش خود را انجام می دهند که بعضا سودی هم به حال مردم ندارد. ولی نسبت به معرفی چنین اثر فاخرو ارزشمندی هیچ گونه اقدامی انجام ندادند .این بی مهری ها سابقه طولانی دارد، تعجب اینجا است که با وجود این همه محافل و مجامع فرهنگی ولی نامی از جناب سیار به عنوان نخبه فرهنگی و دانشگاهی به میان نیامده است. این همه ادارات و محافل فرهنگی شهر از جمله  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی، مجمع فعالان فرهنگی، اداره کتابخانه های عمومی، اداره تبلیغات اسلامی و... چه کار می کنند آیا این افتخار ارزش نصب حداقل چند بنر در سطح شهرستان نداشت؟ آیا ارزش این نداشت که از تریبون های مختلف معرفی شود؟ آیا توزیع کتاب در سطح شهرستان و بین مردم امکان پذیر نبود؟ و آیاهای دیگر. این موارد امکان داشت در صورتی که بخشنامه ای بود و ارائه گزارشی ، در غیر این صورت نه. حتی تنها نشریه محلی شهرستان " آدینه فسا " ارگان رسمی ستاد نماز جمعه فسا که پیش شماره آن در تاریخ 21 بهمن چاپ شد یعنی 3 روز بعد از افتخار آفرینی کتاب حق السکوت مختصر خبری از آن را در شماره دوم خود پوشش داد.که توقع می رفت که در شماره اول خود بخش ویژه ای را به آن اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: محمد مهدی سیار تا مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه امام صادق(ع) تحصیل کردند و در حال تحصیل دکتری رشته فلسفه دانشگاه تربیت مدرس می باشند. سیار از اعضای هیات تحریه نشریه فرهنگی تحلیلی راه و مسئولیت دفتر پژوهش شهرستان ادب را بر عهده دارد.

بنا بر اعلام جبهه کتاب به پنج نفر از کسانی که در طرح کتاب ماه شرکت کنند به قید قرعه به نفر اول تا پنجم به ترتیب پنجاه، چهل، سی، بیست و ده هزار تومان اهدا خواهد شد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند  ضلع غربی میدان مصلی، فروشگاه جبهه کتاب 3345300 مراجعه کنند. برای ترویج کتاب خوانی و افزایش مطالعه آثار مفید مجموعه های فرهنگی، مساجد، هیئات، کانون ها، ادارات و پایگاه های بسیج و … می توانند برای فروش پارتیزانی آن به جبهه کتاب مراجعه کنند و از تخفیفات ویژه استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">