جبهه کتاب

سید علی شجاعی/ روی جلد کتاب

شجاعی در رمان «حاء.سین.نون» به روایت یازده سال پایانی زندگی امام حسن مجتبی (ع) و دوران صلح و شهادت ایشان و یکی از پیچیده‌ترین موضوعات تاریخ اسلام را که با تشتت آراء و اظهار نظرهای مختلفی همراه بوده، پرداخته است.


دوران امامت امام حسن (ع) آبستن حوادث پرفراز و شیبی بود که در نهایت آن حضرت را به صلح با معاویه مجبور کرد. درباره این دوران بسیار گفته شده، رهبر معظم انقلاب نیز کتابی ارزنده در این باب نوشته اند. اما سید علی شجاعی کوشیده این بار با استفاده از زبان داستان به این دوران بپردازد.

شجاعی در رمان «حاء.سین.نون» به روایت یازده سال پایانی زندگی امام حسن مجتبی (ع) و دوران صلح و شهادت ایشان و یکی از پیچیده‌ترین موضوعات تاریخ اسلام را که با تشتت آراء و اظهار نظرهای مختلفی همراه بوده، پرداخته است.

به گزارش ایبنا رمان «حاء.سین.نون» برنده بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل، نوشته سیدعلی شجاعی توسط انتشارات نیستان به چاپ سوم رسید.

این کتاب به فصل‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده و نویسنده در آن‌ها به روایت داستان صلح امام حسن (ع)، به عنوان مبهم‌ترین فراز زندگی آن حضرت می‌پردازد. نگارش این رمان به گونه‌ای است که مخاطب با خواندن داستان این کتاب در یک فصل از نگاه اعضای جبهه امام حسن(ع) و در فصل بعد از دیدگاه جبهه معاویه، از جمله عمرو‌عاص‌، معاویه و عتبه بن ابى سفیان آشنا می‌شود.

سیدعلی شجاعی درباره این کتاب گفت: موضوع مهمی که در این کتاب برای من مطرح بود و می‎خواستم مخاطب را درگیر آن کنم موضوع صلح امام حسن (ع) بود که از هنگام اولین چاپ این کتاب تا امروز که به چاپ سوم رسیده و نقد و برسی‌ها، نشست‌ها و همایش‌های مختلفی بر اساس آن شکل گرفت، بازخوردهای مختلفی را شنیدم و دیدم، و فکر می‌کنم که توانستم آن نکته باریک و ظریف مدنظر را که برای انتقال آن ۱۸۰ صفحه نوشته شده، به مخاطب منتقل کنم.

شجاعی ادامه داد: تلاشم بر این بوده که به مخاطب تصویری روشن را به اندازه یک لحظه از زندگی امام حسن(ع)، که بسیار شبهه برانگیز، تهمت برانگیز و دردآور است به مخاطب نشان دهم؛ و آن موضوع «گره صلح» است که یک موضوعی پیچیده و مهم در طول تاریخ است که همواره با تشتت آراء بسیار و اظهار نظرهای مختلفی همراه بوده و بعد از این سه دوره چاپ متوجه شدم که مخاطب این موضوع را دریافت کرده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۹
مدیر فروشگاه

فروشگاه جبهه کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">