جبهه کتاب

بسته پیشنهادی "ما کجای تاریخ ایستاده ایم؟" شامل 21 کتاب و یک نرم افزار در شهرستان فسا از سوی فروشگاه جبهه کتاب توزیع می شود.

بسته پیشنهادی "ما کجای تاریخ ایستاده ایم؟" شامل 21 کتاب و یک نرم افزار در شهرستان فسا از سوی کتابفروشی جبهه کتاب توزیع می شود.
مجمع ناشران انقلاب اسلامی به بهانه بزرگداشت حماسه ماندگار نه دی روز خدایی میثاق با ولایت ، بسته پیشنهادی کتاب جهت مطالعه علاقه مندان را ارائه نموده است.
در این بسته پیشنهادی که طی یک فرایند کارشناسی از بین کتاب­های منتشر شده از سال ۸۸ تا کنون آماده­ی معرفی است، ۲۱ عنوان کتاب به همراه یک نرم افزار چند رسانه ای معرفی گردیده است. از ویژگی های منحصر به فرد این بسته، در نظر گرفتن تمامی موضوعات مرتبط با این مناسبت از جمله مباحث مربوط به فتنه ۸۸ ، بصیرت ، سیر تاریخی تحولات در ایران ، جنگ نرم و فرهنگ انتظار ، دشمن شناسی و انقلاب اسلامی میباشد. در این بسته کتبی همچون نامیرا نوشته صادق کرمیار ، چهل تدبیر، انقلاب اسلامی در بوته آزمون نوشته منوچهر محمدی و طوفان فتنه و کشتی بصیرت نوشته آیت الله مصباح یزدی به چشم میخورد .
در ابتدای این بسته پیشنهادی که توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی تهیه گردیده در مطلبی با عنوان "ما کجای تاریخ ایستاده ایم؟ " آمده است :
در هر کجای تاریخ که باشی باید هر چند وقت بایستی و خوب به دور و برت دوباره بنگری.به مسیر که طی کرده ای،به خطراتی که از سر گذرانده ای، به آینده ای بسیار روشن اما کمی مبهم و آزمون های به مراتب"مرد افکن تر از گذشته ای"که پیش رو داری.
این بودن و ایستادن و ژرف نگریستن، تمام فلسفه این چند کتاب است، که اگر تا کنون نخوانده اید فرصت را ازدست ندهید.کتاب هایی خواندنی و پرمغز برای رمز گشایی از گذشته و برای آنچه در پیش است.کتابهایی برای دانستن مختصات دنیای امروز و آشنایی کاربردی تر با دوره ی معاصر و تاریخ پر راز و رمز صدر اسلام.کتابهایی برای درک بهتر از زمانه مان،معنای عمیق انقلاب اسلامی مان و شناخت دوستان و دشمنان مان و ... .
این آثار پر ستاره وتوصیه شده ، دست چینی است از بسیاری کتاب های خوب که می توانسته اند درون این فهرست جای باز کنند و در این ایام خدایی،برای خاطر شما پیشنهاد شوند.
این کار توسط سامانه کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با مشورت اساتید و اهالی اندیشه انتخاب شده است.
علاقه مندان میتوانند جهت خرید و تهیه این کتب از طریق فروشگاه جبهه کتاب  واقع در ضلع غربی میدان مصلی و یا با شماره 3345300 تماس بگیرید.
یوسرائیل و صهیوناکراسی نشر معارف سید هاشم میرلوحی
احتمالا شما هم از خود پرسیده‌اید که: « آمریکاست که اسرائیل را زیر سلطه خود دارد یا اسرائیل است که قدرت را در آمریکا در دست دارد؟». بسیاری گردانندگان سیاست خارجی آمریکا را جهودان صهیونیست‌ می‌دانند. یعنی در آمریکا سلطه صهیونیسم بر مردم حاکم است، لذا معتقدند که ایالات متحده آمریکا را باید ایالات متحده اسرائیل نامید. نویسنده این کتاب سعی کرده است تا با نگاهی مستند در آمارها و تحلیل‌ها به این موضوع بپردازد. از نکات قابل توجه در این کتاب آن است که نویسنده از منابع آمریکایی و صهیونیستی استفاده کرده است. در این کتاب موضوعاتی همچون نقشه راه جهودان، دموکراسی در آمریکا، جنگ‌های جهانی اول و دوم، نوع حکومت در انگلیس و هولوکاست به چشم می‌خورد.
انقلاب اسلامی ایران و انفتاح تاریخ (انقلاب اسلامی و بیداری ملتها) سوره مهر دکتر حسین کچویان
از آغاز نهضت مردم مسلمان منطقه از اواخر پاییز ۱۳۸۹ در تونس، به دلایل مختلفی سوال از هویت و ماهیت این نهضت‌ها، به موضوع مناقشات و مجادلات محافل رسانه‌ای، سیاسی و علمی بدل گردید. در این کتاب تلاش شده است به دو سوال محوری پاسخ داده شود. سوال اول ناظر به ماهیت و هویت این جنبش‌هاست و می‌پرسد که آیا آن‌ها جنبش‌هایی اسلامی هستند یا چنانچه فرضیات رقیب ادعا می‌کنند، ماهیت لیبرال دموکراتیک از نوع سکولار یا تجددی دارند؟ سوال دیگر دقیقا به فرضیه پایه‌ای این بررسی بر می‌گردد. چنان که با نگاهی تاریخی می‌پرسد که آیا جنبش‌های کنونی منطقه در پیوند با انقلاب اسلامی ایران قرار دارند و نتیجه موج حاصله از آن در جهان، به ویژه جهان اسلام می‌باشد؟
انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه (نگاهی نو به مفهوم انتظار ) موسسه بیان معنوی حجت الاسلام علیرضا پناهیان
کتاب حاضر با بررسی مفهوم انتظار، سه رویکرد متفاوت به این مفهوم را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ نگاه عامیانه، نگاه عالمانه، نگاه عارفانه.
نویسنده در این کتاب با توجه توامان به مفهوم انتظار در شبکه‌ی معارف دینی و مباحث انسان شناسانه،‌ مباحثی استدلالی و کاربردی بر پایه‌ی معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) ارائه داده است. در عصری که توجه به مفهوم کلیدی انتظار بیش از هر زمانی فراگیر شده کتاب حاضر بخش مهمی از معارف و مفاهیم عمیق انتظار را به زبانی شیوا و در عین حال تحلیلی بیان کرده است.
نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی
پیچیدگی مسئله ولایت فقیه از یک سو و اهمیت طرح آن در بین اقشارمختلف جامعه از سویی دیگر سبب می‌شود که نیاز بیان آن با تمام زوایا و نکات کلیدی به روشی فراگیر و منسجم بیش از پیش احساس شود. این اثر توانسته است نیاز مهم فوق را در بیانی شیوا و انسجامی ساده رفع نماید. تبیین مسائلی همچون سکولاریسم، دموکراسی و حاکمیت اسلامی این امر را به خوبی معلوم می‌سازد.
آزمون خواص در حکومت اسلامی موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) جواد سلیمانی امیری
باید بدانیم تصمیم گیری خواص؛ گذشت خواص از دنیا و اقدام خواص برای خدا، در لحظه‌ی لازم است که تاریخ و ارزش‌ها را حفظ می‌کند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، اما با هم اختلاف کردند؛ آن وقت است که کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد. شناخت مفهوم و گستره اثر گذاری خواص وظایف ایشان، ملاک های نظارت عوام و خواص، زمینه های لغزش خواص در مواجهه با حوادث فتنه‌گون در دوران صدر اسلام، محک و ملاک مناسب در شناخت زمان، حوادث و شرایط هر روزگار است. با نگرش عمیق در تاریخ دوران حکومت امیرالمومنین(علیه السلام) و حوادث مختلفی که برای آن اتفاق افتاد، نقش و تاثیر خواص بیش از پیش روشن خواهد شد. این کتاب در صدد بررسی این مهم است
جریان شناسی سیاسی در ایران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علی دارابی
شناخت صحیح مسایل سیاسی هر جامعه و تحلیل درست از وقایع بدون شناخت ماهیت جریان‌های فکری- سیاسی ناممکن است. بازشناسی جریان‌ها، مواضع و ویژگی‌های آن ها باعث برخورد آگاهانه، هوشیارانه و سنجیده‌تر در حال و آینده خواهد شد و کمک می‌کند تا راه طی شده و وضع موجود را به خوبی درک و افق روشنی از آینده را فرا روی خود دید. بی‌گمان آرایش کنونی نیروهای سیاسی در ایران، جناح‌ها، صف‌بندی‌ها و ائتلاف‌ها، ریشه در پیشینه جریان‌های سیاسی تاریخ معاصر دارد و بازشناسی صادقانه آنها بر بصیرت سیاسی ما می افزاید و این یکی از اهداف این کتاب می باشد. اهتمام اصلی نویسنده آن است که اولاً بتواند در تبیین رخدادها و تحولات ایران معاصر بخصوص دوره جمهوری اسلامی سیری تکاملی را برای شناخت از جریانات سیاسی ارائه دهد؛ ثانیاً نشان دهد که بین نظام جمهوری اسلامی و تحولات آن با جریان سیاسی اسلام‌گرا ارتباط مستقیم وجود دارد. این کتاب که در برگیرنده جریان‌های سیاسی از ۱۳۲۰ ه.ش تا ۱۳۸۷ ه.ش است در نوع خود یکی از جدیدترین و جامع‌ترین آثار در حوزه جریان‌شناسی سیاسی در ایران بشمار می‌آید.
عدالت در گرداب موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی جریان های دهگانه در دوران حکومت علوی
انقلاب اسلامی که ادامه حرکت جهانی نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، و بروز دوباره حکومت شیعی در تاریخ است همانند تجربه پیشین خود، امروز از برخی آفت‌های درونی رنج می‌برد. آفت‌هایی که در یک ارزیابی کوتاه به قرابت شگفت آورشان به چالش‌های دوره پیشین حاکمیت تشیع می‌رسیم. در آن زمان مردم و جریان‌های خاص هر یک به نحوی عدالت‌مداری علی (علیه السلام) را تهدید می‌کردند. تحجرگرایی و بی‌بصیرت مردم نسبت به مقام مولا و شرایط آن روز اسلام از سوی دیگر، گردابی را به وجود آورد که عدالت علوی را در خود فرو می‌برد. از این رو بازخوانی شرایط و مشکلات حکومت علوی از جمله ضروریات امروز ماست. چرا که ما راه و عملکرد خود را در ادامه حکومت مولا تفسیر می‌کنیم و چالش‌های پیش روی خود را از همان سنخ می‌یابیم.
بصیرت تاریخی (اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران ) نشرآرما موسی نجفی
آن چیزی که می‌تواند ما را در مقابل تهاجم فرهنگی و انفعالی که امروز در زمینه فکری دچار آن هستیم فعال کند، «جریان سازی» است. با جریان‌سازی تاریخی و با فعال برخورد کردن در تاریخ می‌توانیم صورت مسئله‌ها را حداقل خودمان ترسیم کنیم. «بصیرت تاریخی» نام مجموعه‌ای از نوشتارها و گفتارهایی است که محدودۀ زمانی پنج قرن اخیر تاریخ معاصر ایران را در بر می‌گیرد و از عصر صفویه تا انقلاب اسلامی را شامل می‌شود و به نحوی به سنت و تجدد پرداخته و با عبور از تحولات تاریخی ، به جنبش‌های اسلامی، ورود غرب به ایران، توجه به نقش مرجعیت و اجتهاد و هویت ملی به خصوص در عهد صفویان و مشروطیت می پردازد و این مقولات فکری مهم را مورد توجه و کانون پژوهش خود قرار داده است.
شورش اشرافیت بر جمهوریت ناشر مولف حمیدرضا اسماعیلی
بررسی حوادث انتخابات سال ۸۸ و پس از آن از جنبه‌هایی چون زمینه‌های ایدئولوژیک، گفتمان و راهبرد جناح‌های مختلف، حوادث سیاسی، اجتماعی و عملکرد نخبه‌گان سیاسی در این میدان؛ قابل اهمیت است. این مهم وقتی خود را روشن‌تر نشان می‌دهد که بر پایه اسناد و استدلات متقن باشد. کتاب شورش اشرافیت بر جمهوریت با در نظر گرفتن آنچه گفته شد در صدد تحلیل انتخابات ۸۸ و حوادث بعد از آن بر آمده است.
جریان شناسی فکری ایران معاصر موسسه فرهنگی حکمت نوین اسلامی عبدالحسین خسروپناه
با نگاهی به تاریخ معاصر ایران به این نتیجه خواهیم رسید که جریان‌های سیاسی جاری در تاریخ از عقبه‌ای فکری برخوردارند. با نگاهی عمیق‌تر درخواهیم یافت این جریان‌های فکری هستند که جریانات سیاسی را شکل می‌دهند. جریانات فکری در تقابل با مدرنیته است که تقسیم‌بندی می‌شوند. البته تقسیم‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارد اما آنچه که مساله‌محوری را پوشش می‌دهد همین مواجهه ما با تجدد است. در این کتاب هم جریاناتی بررسی می شوند که دغدغه مدرنیته را دارند و هم جریاناتی که این دغدغه را ندارند.
نامیرا (مقام معظم رهبری: اگر میخواهید فتنه اخیر را بشناسید «نامیرا » را بخوانید.) نشر نیستان صادق کرمیار
در کوفه‌ای که ۱۸هزار نامه برای امام حسین علیه‌السلام ارسال می‌شود چطور یکباره ورق بر می‌‌گردد و آدم‌هایی که تا دیروز مشتاق استقبال از پسر پیامبر و علی علیهماالسلام بودند، ناگهان با زرق و برق سکه‌های پسر مرجانه پشت او را خالی کردند، سفیرش را ‌کشتند و بزرگان کوفه ناگهان یار قدیمی ابن‌زیاد شدند؟عمرو بن‌حجاج -از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟ در «نامیرا» است که می‌فهمی بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند
رازهای دهه شصت (تبیین منصفانه از رویدادهای سیاسی دهه شصت)نشر کیهان مرتضی صفار هرندی
بدون شک وضعیت، جایگاه و نقش واقعی هر فرهنگ، تمدن و هر ملتی ریشه در مجموعه‌ای از حوادث و رخدادها و واقعیت‌های تاریخ گذشته آن دارد. پس از پیروزی انقلاب، نویسندگان فراوانی تلاش کردند در جایگاه مورخ، به ارزیابی تحولات ایران بپردازند. فراماسون‌ها، لیبرال‌ها، سلطنت‌طلبان، کمونیست‌ها، ملی‌گرایان و صهیونیست‌ها(دانشگاه دولتی تلاویو، دانشگاه اورشلیم)، از جمله کسانی بودند که درباره انقلاب اسلامی قلم زدند و آثار خود را انتشار دادند. هم‌اکنون ۵۰ دپارتمان در غرب به نگاشتن تاریخ انقلاب اسلامی مشغول هستند. در این میان، دسته جدیدی از تاریخ‌نگاران پرونده رخدادهای انقلاب را به دور از حب و بغض‌های سیاسی، همانگونه که به وقوع پیوستند به رشته تحریر درآوردند. فعالیت این دسته از مورخان باب جدیدی به روی نسل کنجکاو گشود تا با مطالعه آثار آن‌ها تصویر واقع‌بین‌‌تری از تحولات انقلاب را رویاروی خود ببینند. کتاب‌ «راز‌های دهه شصت» جلد ۴۲ از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» است که نویسنده آن سعی نموده است با اهتمام ویژه به تبیین رویدادهای تاریخی _ سیاسی دهه شصت(۱۳۵۷-۱۳۶۸) ، فارغ از کلیشه‌ها با دیدی منصفانه به تحلیل حوادث این دهه بپردازد. کتاب حاصل ۶ سال تأملات و پژوهش‌های مرتضی صفار هرندی است. در این کتاب شما موضوعاتی همچون تحزب اسلامی، جنبش دانشجویی، مباحث مربوط به سازمان مجاهدین را مطالعه می‌کنید.
ارتش سری روشنفکران (نیمه پنهان روشنفکران) نشر کیهان پیام فضلی نژاد
واکاوی اندیشه‌ها و یافتن ارتباطات پنهان و آشکار آنها با عوامل و کارگزاران صحنه سیاست، منجر به دریافت شناختی عمیق از وقایع و رویدادهای پیرامون می‌شود. «ارتش سری روشنفکران» براساس یک «متدولوژی تاریخ‌نگاری» تازه در زمینه «تاریخ‌ سری» و پیوند آن با «تاریخ اندیشه‌ها» نوشته شده و روایت ناگفته‌هایی از تاریخ سیاسی معاصر ایران و نیمه پنهان کارگزاران «فتنه سبز» و علوم انسانی سکولار است. این کتاب ضمن بازخوانی سیاست‌های سرمایه‌داری در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، به نیمه پنهان زندگی و حرفه عوامل سرویس‌های جاسوسی غرب در حوزه علوم انسانی، مطبوعات، ترجمه، نشر و کتاب و ... می‌پردازد و کوشیده است تا به این موضوع از زاویه بحث‌هایی که رهبر معظم انقلاب پس از «فتنه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸» در حوزه «علوم انسانی غربی» ارائه دادند، وارد شود.
انقلاب اسلامی در بوته آزمون (بررسی جنگ نرم بیست ساله و فتنه ۸۸) موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر ایران منوچهر محمدی
از آغاز نهضت مردم مسلمان منطقه از اواخر پاییز ۱۳۸۹ در تونس، به دلایل مختلفی سوال از هویت و ماهیت این نهضت‌ها، به موضوع مناقشات و مجادلات محافل رسانه‌ای، سیاسی و علمی بدل گردید. در این کتاب تلاش شده است به دو سوال محوری پاسخ داده شود. سوال اول ناظر به ماهیت و هویت این جنبش‌هاست و می‌پرسد که آیا آن‌ها جنبش‌هایی اسلامی هستند یا چنانچه فرضیات رقیب ادعا می‌کنند، ماهیت لیبرال دموکراتیک از نوع سکولار یا تجددی دارند؟ سوال دیگر دقیقا به فرضیه پایه‌ای این بررسی بر می‌گردد. چنان که با نگاهی تاریخی می‌پرسد که آیا جنبش‌های کنونی منطقه در پیوند با انقلاب اسلامی ایران قرار دارند و نتیجه موج حاصله از آن در جهان، به ویژه جهان اسلام می‌باشد؟
انسان ۲۵۰ ساله (تاریخ ۲۵۰ ساله امامت) موسسه جهادی صهبا
زندگی ائمه را ما باید به عنوان درس و اسوه فرا بگیریم، نه فقط به عنوان خاطره‌های شکوهمند و ارزنده و این، بدون توجه به روش و منش سیاسی این بزرگواران، ممکن نیست. زندگی این بزرگواران، علی‌رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است، باید یک انسانی را فرض کنیم که ۲۵۰ سال عمر کرده است و در سال یازدهم هجرت قدم در یک راهی گذاشته و تا سال دویست و شصت هجری این راه را طی کرده است. گاهی ممکن است لازم بداند تند حرکت کند و گاهی کند، گاهی حتی ممکن است به عقب‌نشینی حکیمانه دست بزند، اما همان عقب‌نشینی هم از نظر کسانی که علم و حکمت و هدف داری او را می‌دانند، یک حرکت به جلو محسوب می‌شود. ائمه علیهم‌السلام از لحظه وفات رسول‌الله ‌تا سال دویست‌ و شصت، درصدد بودند که حکومت الهی را در جامعه اسلامی ‌به‌وجود بیاورند، این، اصلِ مدعا است. البته نمی‌توانیم بگوییم که می‌خواستند حکومت اسلامی را در زمان خودشان، یعنی هر امام در زمان خودش، به‌وجود بیاورد، آینده‌های میان‌ مدت و بلند‌ مدت و در مواردی هم نزدیک‌ مدت وجود داشت. کتاب انسان ۲۵۰ ساله با محوریت قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری سعی به تشریح زندگی این انسان ۲۵۰ ساله دارد.
نقش آفرینان عصر تاریکی نشر کیهان مرتضی صفار هرندی
بیشتر اجزای اصلی این نظام با تصمیم و رأی مردم در گزینش صاحبان بینش‌ها و روش‌های مختلف شکل می‌گیرند. از طرفی از این واقعیت گریزی نیست که بالاخره هر مجموعه‌ای که از این پس هدایت و اجرای برنامه‌های کشور را عهده‌دار می‌شود بر یک پشتوانه اندیشه و تاریخی تکیه زده است. این کتاب در صدد است تا بسترهای شکل‌گیری گرایش‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی در مقاطع تاریخی مختلف کشورمان روشن‌تر کند و همچنین می‌خواهد پندارها و رفتارهای گذشتگان را از خلال واقعیت‌های اجتماعی و بنیان‌های فکری زمانه آن‌ها ریشه‌یابی کند. بررسی تفکرات روشنفکران مهم در طول تاریخ کشورمان از دغدغه‌های اصلی مؤلف کتاب می‌باشد.
سراب سیاست (واکاوی اندیشه و عملکرد سید محمد موسوی خوئینیها) نشر اشراق حکمت محمدرضا امینی
فتنه‌گران، در جنگ نرم می‌کوشند با ابهام‌آفرینی، غبار تردید را در جامعه برپا کنند و مردم را به سوی بی‌طرفی سوق دهند، تا از این رهگذار حق‌مداران را منزوی سازند. در ماه‌های پس از آغاز فتنه، برخی رسانه‌ها ضمن اشاراتی، از سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها با عنوان «مرد خاکستری» و «کسی که بیشتر فعالیت می‌کند ولی کمتر خود را نشان ‌می‌دهد» یاد می‌کردند. نقش او زمانی برجسته شد که اصلاح‌طلبان پس از نومیدی از برخی سران خود، رهبری او را پذیرفتند. با این همه، کمترکسی او را می‌شناخت. سید محمد موسوی خوئینی‌ها فردی اثرگذار و موج آفرین است. با آنکه بسیاری تحلیلگران و رسانه‌ها او را از متهمان اصلی دو فتنه در دهه هفتاد و هشتاد می‌دانند. وی تاکنون با مهارت خود را از چشم پژوهشگران واقع بین و مستقل به دور نگه داشته است. کتاب حاضر روایتی مستند و شفاف از عملکرد و اندیشه او را عرضه می‌کند.
طوفان فتنه و کشتی بصیرت (در فتنه ها غرق نشویم)  آیت الله مصباح یزدی
امیر المومنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند:« ان الفتن اذا اقبلت و اذا ادبرت نبهت....فتنه‌ها در آغاز پیدایش، شبهه و اشتباه پدید می‌آورند. یعنی فتنه شفاف نیست و توأم با شبهه‌ها و ابهام‌هاست و مردم را به اشتباه می‌اندازد. فتنه خود را نشان نمی‌دهد. فتنه‌گران نیز دست خود را رو نمی‌کنند و نمی‌گویند که ما در پی فتنه‌گری هستیم....اکنون که آنان خود را معرفی نمی‌کنند و به طور معمول، فتنه با اشتباه، جهل، غفلت و تشابه پدید می‌آید، چه کنیم تا فتنه را بهتر بشناسیم و چگونگی فعالیت فتنه‌گران را بدانیم تا بتوانیم در مقابل آن‌ها موضع مناسب گرفته، وظیفه خود را درست انجام دهیم؟ به عبارت ساده، فتنه را چگونه بشناسیم؟ اگر فتنه شناخته شود؛ فتنه‌گر نیز شناخته می‌شود. این کتاب درصدد تبیین دقیق مفهوم فتنه در فرهنگ اسلامی و تحلیل فتنه‌های اجتماعی صدر اسلام است.
چهل تدبیر (مروری بر مقاطع بحرانی تاریخ جمهوری اسلامی ایران) نشر پرستا علی الفت پور
جمهوری اسلامی ایران در تاریخ پر فراز و نشیب خود بارها با وقایع مهمی روبرو شده است. مداقه در این اتفاقات تاریخی احساس تدبیری همیشگی با پشتوانه اندیشه‌ای ناب را برای انسان تداعی می‌کند که توانسته است این امانت سترگ را از تنگناهای تاریخ به سمت آینده روشن رهنمون کند. چهل تدبیر به بررسی چهل جریان که بخشی از تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی است، بپرداخته است. از این چهل پرونده بیست و یک مورد آن مربوط به حیات سیاسی امام راحل رحمه الله علیه است و نوزده مورد آن مربوط به دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌باشد.
بهائیت در ایران مرکز اسناد انقلاب اسلامی سید سعید زاهد زاهدانی
ایجاد ادیان و فرق ساختگی یکی از ترفندهای مرسوم دول استعمارگر برای به انحراف کشیدن جریان صحیح دین­داری بوده است. " فرقه بهائیت" اولین چیزی که با شنیدن این نام به ذهن مخاطب خطور می‌کند حکایت فرقه ای ساخته شده به دست دولتی است که در ایران به روباه پیر(انگلستان) معروف است. بهائی‌گری به عنوان یک جنبش اجتماعی در قرن سیزده اجتماعی در ایران پا به عرصه وجد گذاشت و به عنوان حرکتی علیه سنتهای دینی و اجتماعی حاکم بر جامعه به حیات خویش ادامه داد. این جنبش در کنار حکومت‌‍‌های استعماری و در مقابل فرهنگ اصیل ملی_ اسلامی قرار گرفت و به عنوان ابزار استعمارگران به کار رفت. این کتاب به بررسى چند و چون جنبش بهائیت به عنوان یک جنبش مذهبى از آغاز تا امروز می‌پردازد. و شما در این کتاب با بهائیت، تاریخ و چگونگی پیدایش آن، دیدگاهها و اعتقاداتشان همچنین چگونه موضع‌گیرى آن‌ها در حوادث مختلف ایران آشنا می‌شوید. به عبارتی این کتاب از زاویه جامعه شناسى سیاسى به بهائیت در تاریخ ایران نگاه می‌کند.
تاریخ تحولات سیاسی ایران موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران دکتر موسی نجفی- دکتر موسی حقانی
کتاب حاضر در برگیرنده مباحثی در زمینه تاریخ تحولات سیاسی ایران طی پانزده قرن دوران اسلامی می‌باشد؛ هر چند به مشخصه‌های ایران قبل از اسلام نیز نگاهی اجمالی شده است ولی تاکید و نگاه اصلی کتاب به »ایران اسلامی شیعی« یعنی تحولات پنج قرن اخیر از عصر صفویه تا عهد انقلاب اسلامی معطوف می‌باشد. مباحث کتاب بر اساس تاریخ تحولات سیاسی و بر محور «سنوات مهم تاریخی» و وقایعی که به نظر می‌رسید، نقطه عطف اساسی بوده و به عنوان کلیدی برای یک برهه زمانی تلقی می‌شده، تقسیم و فصل‌بندی شده است.
در این اثر سعی شده است موضوعاتی کلیدی و اساسی و بنیادین مثل «هویت ملی»، «مبانی ملیت ایرانیان»، «سیر دولت- ملت در ایران»، استعمار غرب، نظام‌های حکومتی و ماهیت آنها، اصلاحگران و اندیشه‌هایشان و نهضت‌ها و جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اعتلا و انحطاط‌ها در لابه‌لای سطور تاریخ جست‌وجو و برجسته شود.
نرم افزار چند رسانه ای بنیان مرصوص، نرم افزار جامع درباره ولایت فقیه
نرم افزار چندرسانه ای مبانی نظری و فقهی نظریه ولایت فقیه
به همراه چگونگی تحق ق در نظا م جمهوری اسلامی و حاشیه های آن
امام خمینی (ره): آنچه برای حفظ آزادی ملی و استقلال لازم است همان است که فقیه دارد. این فقیه است که زیر بار دیگران و تحت نفوذ اجانب نمی رود و تا پای جان از حقوق ملت و آزادی و استقلال و تمامیت ارضی وطن اسلامی دفاع می کند. فقیه است که به چپ و راست انحراف پیدا نمی‌کند.
این نرم افزار شامل ۱۱ بخش اصلی می باشد:
- مبانی
- امام خمینی و ولایت فقیه
- وظایف و اختیارات ولی فقیه
- ولایت فقیه در نظام سیاسی
- ولایت فقیه و مردم
- ولایت فقیه از منظر شخصیت ها
- خبرگان (شامل: بیانات رهبری در دیدار با خبرگان و بیانیه های مجلس خبرگان)
- از اوج تا سقوط (جریان شناسی آیت الله منتظری)
- پاسخ به شبهات
- کتابخانه(شامل:۲۳ عنوان متن کتاب و ۱۸ عنوان معرفی کتاب)
شاخص (مجموعه سخنرانی شخصیت ها پیرامون ولایت فقیه و مستند شاخص).

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">