جبهه کتاب

فروشگاه جدید «جبهه کتاب» فسا افتتاح شد

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۱۶ ب.ظ

ویژه برنامه افتتاح فروشگاه جبهه کتاب به همت جبهه کتاب و موسسه فرهنگی یوسفِ حُسن برگزار شد.

این برنامه با حضور و شعرخوانی محمد مهدی سیار، حاج صفرقلی رحمانیان (پیرترین رزمنده دفاع مقدس) و جمعی از مسئولین از جمله حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی، امام جمعه فسا ، رحمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنج شنبه 6 مهرماه به مناسبت بزرگداشت  هفته دفاع مقدس و سالروز ولادت امام رضا(ع) برگزار گردید و با استقبال اهالی فرهنگ و ادب شهرستان روبرو شد.

 در ابتدای مراسم فیروزی، مسئول جبهه کتاب فسا، با اشاره به نحوه تشکیل جبهه کتاب در فسا گفت: فروشگاه جبهه کتاب از سال 86 فعالیت خود را با توزیع آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آغاز کرد و تلاش کرد تا آثار فاخر و ارزشی را به مخاطبان معرفی و عرضه کند.

وی ادامه داد: طی 5  سال گذشته تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کرده ایم و روز به روز برای پویایی جبهه کتاب تلاش کرده ایم.

این فعال فرهنگی شهرستان با اشاره به اجرای طرح جامع معرفی ماهانه کتاب “کتاب ماه”  گفت: تا کنون 16  کتاب تحت عنوان کتاب ماه معرفی و عرضه شده است.

فیروزی همچنین از  نشریه " صدای کاغذی" خوردنی ترین نشریه کتاب  و کتاب خوانی و  "یاران ناب " اعضای جبهه کتاب که جمعی از دوستداران کتاب و کتاب خوانی هستند نام برد.

به گفته وی فروشگاه جدید جبهه کتاب پاتوقی است برای اهالی کتاب که برای تهیه محتوای و زمینه های فعالیت آن تلاش زیادی شده و تا کنون بیش از 4000 عنوان از مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه های مختلف از جمله رمان، داستان، شعر، کودک و نوجوان، تاریخ، اخلاق و عرفان، تحلیل سیاسی و جریان شناسی و ... جمع آوری شده است و می توان ادعا کرد تا کنون و قبل از تشکیل جبهه کتاب مجموع این آثار در شهرستان فسا وجود نداشته است.

برنامه افتتاحیه فروشگاه جدید جبهه کتاب در دو نوبت عصر و بعد از نماز مغرب برگزار شد. نکوداشت پیرترین رزمنده دفاع مقدس حاج صفر قلی رحمانیان اولین قسمت از برنامه  عصر افتتاحیه بود. حاج صفر قلی رحمانیان به همراه خانواده خود در نکوداشت حاضر شد و بعد از صحبت هایی درباره شخصیت ایشان با اهدای حلقه گل و تابلونوشته ی از مقام ایشان تجلیل شد.

نکته ای زیبا که توسط فرزند ایشان در جلسه بیان شد این بود که اختلاف سنی نوه حاج صفرقلی رحمانیان و ایشان صد سال است. نوه حاج صفر قلی رحمانیان، صدرا، متولد سال 1385 است، و پیر جبهه ها متولد 1285.

در ادامه مراسم دکتر بهرامیان به عنوان استاد دوران نوجوانی سیار درباره خصوصیات شعری محمد مهدی سیار سخن گفت درباره سبک اشعار سیار گفت: سه اثری که از ایشان به چاپ رسیده معرف کیفیت اشعار ایشان است.

در ادامه مراسم از سیار برای اولین بار در شهرستان فسا تجلیل شد و به رسم یادبود تابلوی نفیسی به وی اهدا گردید.

پس از این سیار به پشت تریبون رفت و از سابقه ادبی خود گفت: خوشحالم که بعد از سالها در جمع همشهری های خودم حاضر شدم. بیش از اینکه شوق شعر خواندن و صحبت کردن داشته باشم ؛ از دیدار دوستان فدیم و در حقیقت استادان بزرگ خودم خیلی ذوق زده ام. من هرچه در شعر دارم چه به لحاظ ساختار و فرم، و چه از لحاظ معنی و دغدغه اجتماعی و آیینی از این عزیزان دارم.

سیار درباره اساتید خود در فسا گفت: شیرینی همنشینی با آقای بهرامیان و استفاده از ذوق سلیم و دردمندی اجتماعی شان در انجمن ادبی آن سالها که در اداره ارشاد برگزار می شد همیشه در کام ما هست. مایلم یادی کنم از اساتید دیگر خودم، آقای محمد حسین تقوایی که ایشان هم حق بزرگ معلمی بر گردن من دارند و همین طور جناب آقای نوحی که در دبیرستان استاد ادبیات ما بودند و خودشان هم شاعر  خوب و توانایی هستند. همچنین جناب آقای اسماعیل حسین زاده.

سیار درباره خاطرات خود در زاهدشهر گفت: سالهای دهه هفتاد با دوستان در مسجدهای زاهدشهر حلقه ادبی کوچکی داشتیم و خیلی جدی و پیگیر کار ادبیات و شعر را دنبال می کردیم. بعداً نمونه همچنین جلساتی که در زاهدشهر و فسا با تنوع نگاه ها برگزار می شد کمتر دیده ام. جلساتی با حضور چند تا نوجوان و جوان که با هم بحث کنند، و همه هم در کار شعر  جدی باشند و با جدیت کار یکدیگر را نقد کنند.

شاعر جوان فسایی درباره جبهه کتاب گفت: تشکری هم باید بکنم از دوستان خوبمان که تحت عنوان جبهه کتاب فعالیت می کنند و یک نور امیدی هستند. من دورادور که از طریق نشریات و خبرگزاری ها رصد می کنم  نوید بخش یک حرکت فرهنگی پویا و ماندگار در شهرستان هستند و امیدواریم با اخلاصشان کارشان روز بروز برکت داشته باشد. و نه تنها در سطح فسا  که انشاالله در سطح کشور فعالیت داشته باشند.

سیار درباره فعالیت های فرهنگی گفت: من اعتقاد دارم هر جمع جدی و با داشتن بهره ای از خلوص و تقوا در هر جایی از این کشور کار را شروع کند و به طور جدی ادامه دهد اثراتش محدود به این جغرافیا نخواهد بود و همه مستضعفان دنیا  از آن استفاده خواهند بود. و انشالله برکات این جور کارها را که محدودیت جغرافیایی ندارد به زودی خواهیم دید.

بعد از این محمد مهدی سیار چند غزل از مجموعه حق السکوت و غیر آن را برای میهمانان قرائت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. غزلی که در دیدار امسال شعراء با مقام معظم رهبری خوانده بود را به همشهری هایش تقدیم کرد. سپس غزلی درباره امام رضا (ع) خواند  و بعد از آن شعری درباره شهدای جهاد علمی خواند.

تصاویر افتتاحیه:


 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۸
مدیر فروشگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">